PATVIRTINTA
UAB “Kupiškio vandenys“ direktoriaus
2019 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 1.5-4
UAB “Kupiškio vandenys“ direktoriaus
2019 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 1.5-4
UAB „KUPIŠKIO VANDENYS“
ATSPARUMO KORUPCIJAI POLITIKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1.
UAB „Kupiškio
vandenys“ (toliau – Bendrovė) atsparumo
korupcijai politikos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Bendrovėje taikomus
bendruosius korupcijos prevencijos Bendrovėje principus, korupcijos prevencijos
politikos formavimo priemones, korupcijos formas ir įgyvendinamas korupcijos
prevencijos priemones ir jų įgyvendinimo koordinavimą bei kontrolę, korupcijos
prevencijos proceso organizavimą, darbo etikos laikymosi užtikrinimą,
darbuotojų atsakomybę.
2.
Aprašas parengtas
vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Geriamojo
vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymu, Akcinių bendrovių įstatymu, Bendrovės įstatais, Lietuvos Respublikos
nacionaline kovos su korupcija 2015 – 2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos
Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos
Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos
patvirtinimo“, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 „Dėl
korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, taip pat
atsižvelgiant į Bendrovės veiklos specifiką ir strategiją.
3.
Apraše vartojamos
sąvokos:
3.1. Artimi/susiję asmenys
– Bendrovėje dirbančio asmens sutuoktinis, sugyventinis,
parteris (kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka), taip pat jų
tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės),
seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai;
3.2. Atsparumo korupcijai
lygis – pagal kiekybinius ir kokybinius kriterijus
apskaičiuojamas rodiklis, apibūdinantis Bendrovės atsparumą korupcijai;
3.3. Korupcija – Bendrovės darbuotojo tiesioginis ar netiesioginis siekimas, reikalavimas
arba priėmimas turtinės ar kitokios asmeninės naudos sau ar kitam asmeniui už
atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal einamas pareigas, šio asmens veiksmai
arba neveikimas siekiant, reikalaujant turtinės ar kitokios asmeninės naudos
sau arba kitam asmeniui ar šią naudą priimant, taip pat tiesioginis ar
netiesioginis siūlymas ar suteikimas asmeniui turtinės ar kitokios asmeninės
naudos už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal Bendrovės darbuotojo einamas pareigas,
taip pat tarpininkavimas darant šioje dalyje nurodytas veikas;
3.4. Korupcinio pobūdžio
teisės pažeidimas – Bendrovės darbuotojo
administracinis, darbo drausmės ar tarnybinis nusižengimas, padarytas
tiesiogiai ar netiesiogiai siekiant arba reikalaujant turtinės ar kitokios
asmeninės naudos (dovanos, pažado, privilegijos) sau ar kitam asmeniui, taip
pat ją priimant, kai tai daroma piktnaudžiaujant tarnybine padėtimi, viršijant
įgaliojimus, neatliekant pareigų, pažeidžiant viešuosius interesus, taip pat korupcinio
pobūdžio nusikalstama veika;
3.5. Korupcijos prevencija – korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas, sudarant bei
įgyvendinant atitinkamų priemonių sistemą, taip pat poveikis asmenims, siekiant
atgrasyti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo;
3.6. Korupcijos
pasireiškimo tikimybės nustatymas – Bendrovės
veiklą veikiančių išorinių ir/ar vidinių ir/ar individualių rizikos veiksnių,
sudarančių galimybes atsirasti korupcijai, nustatymas;
3.7. Korupcijos rizikos
veiksniai – priežastys, sąlygos, įvykiai, aplinkybės, dėl kurių
gali pasireikšti korupcijos rizika;
3.8. Privatūs interesai – Bendrovėje dirbančio asmens (ar jam artimo asmens) asmeninis turtinis ar
neturtinis suinteresuotumas, galintis turėti įtakos sprendimams atliekant
darbines funkcijas ar einant tarnybines pareigas;
3.9. Veiklos sritis – Bendrovės veiklos apimtis, skirta Bendrovės uždavinių įgyvendinimui ir
funkcijų atlikimui;
4.
Kitos Apraše
vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos
korupcijos prevencijos įstatyme.
5.
Apraše įtvirtintų
įgyvendinamų korupcijos priemonių visuma yra Bendrovės vidaus kontrolės
sistemos dalis ir yra taikoma visiems Bendrovės darbuotojams.
II SKYRIUS
KORUPCIJOS PREVENCIJOS POLITIKOS PRINCIPAI
6.
Bendrovė, siekdama
užtikrinti savo veikloje korupcijos prevenciją, vadovaujasi šiais principais:
6.1. Bendrovės interesų
prioriteto – atlikdami darbo funkcijas, Bendrovės darbuotojai
įsipareigoja siekti Bendrovės strateginių tikslų įgyvendinimo. Bendrovės
darbuotojai negali naudotis jiems suteiktais įgaliojimais ar turima
informacija, siekiant bet kokio pobūdžio naudos sau ar susijusiems asmenims.
6.2. Konfidencialumo – darbuotojai turi užtikrinti konfidencialios informacijos apsaugą,
siekiant neatskleisti šios informacijos neturintiems teisės jos gauti asmenims,
taip pat bet kuriems tretiesiems asmenims, tikintis iš to bet kokio pobūdžio naudos
sau ar susijusiems asmenims;
6.3. Nešališkumo – susidarius aplinkybėms, galinčioms sukelti darbuotojo ir Bendrovės
interesų konfliktą, darbuotojai turi nusišalinti nuo atitinkamo sprendimo
priėmimo ir apie tai informuoti atsakingus asmenis;
6.4. Privalomumo – visi Bendrovės darbuotojai įsipareigoja laikytis šiame Apraše aprašytų
korupcijos prevencijos priemonių bei principų, vengti bet kokių korupcinio
pobūdžio teisės pažeidimų bei jiems patikėtas funkcijas vykdyti sąžiningai ir
skaidriai;
6.5. Pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat
tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo
rezultatus bei teikiant siūlymus dėl atitinkamų priemonių veiksmingumo
didinimo;
6.6. Sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant
visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis reikalinga
informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;
6.7. Teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis galiojančių
Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų bei užtikrinant pagrindinių asmens
teisių ir laisvių apsaugą;
6.8. Viešumo – Bendrovė užtikrina, kad jos veikla ir tikslai būtų skaidrūs, o
pagrindiniai Bendrovės dokumentai, kiek tai neprieštarauja teisės aktų
reikalavimams, būtų viešai prieinami, bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos
institucijomis ir teikia teisės aktų reikalaujamą informaciją, siekia
racionalaus išteklių naudojimo, skaidriai vykdo Bendrovės organizuojamus
pirkimus.
III SKYRIUS
KORUPCIJOS
PREVENCIJOS POLITIKOS FORMAVIMAS BENDROVĖJE
7.
Korupcijos
prevencijos politiką Bendrovėje formuoja Bendrovės vadovas, atsižvelgdamas į
Bendrovės įstatuose įtvirtintą Bendrovės valdymo struktūrą ir valdymo organų kompetenciją
spręsti Bendrovės veiklos organizavimo klausimus.
8.
Korupcijos
prevencijos kontrolę Bendrovėje vykdo Bendrovės vadovo įsakymu paskirti
Bendrovės darbuotojai.
9.
Bendrovės
darbuotojai, vadovo įsakymu paskirti vykdyti Bendrovėje korupcijos prevencijos
kontrolę:
9.1. yra atsakingi už šio Aprašo laikymąsi, įgyvendinimą, įgyvendinimo priežiūrą
ir stebėseną;
9.2. atlieka Bendrovės darbuotojų tolerancijos korupcijai tyrimus ir teikia
išvadas;
9.3. organizuoja Bendrovės darbuotojų korupcijos prevencijos ir antikorupcinio
švietimo mokymus;
9.4. teikia pasiūlymus Bendrovės vadovui dėl šio Aprašo pakeitimų, atnaujinimo,
papildymo;
9.5. vieną kartą per kalendorinius metus atlieka korupcijos pasireiškimo
tikimybės nustatymą Bendrovėje ir rengia išvadas;
9.6. užtikrina, kad gavus informaciją apie galimus šio Aprašo pažeidimus, ji
būtų tinkamai ir operatyviai išnagrinėta, o rezultatai, išvados bei pasiūlymai
pateikti Bendrovės vadovui;
9.7. vykdo veiksmus nustatytus Bendrovės vadovo įsakymu patvirtintame Bendrovės
korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo tvarkos
apraše;
10.
Bendrovėje taikomos
šios korupcijos prevencijos priemonės:
10.1. korupcijos prevencijos programų ir planų rengimas, koordinavimas ir
įgyvendinimas. Korupcijos prevencijos programa bei jos įgyvendinimo priemonių
planas tvirtinami Bendrovės vadovo įsakymu;
10.2. darbuotojų tolerancijos korupcijai nustatymas, atliekant personalo
apklausas apie korupciją ir įgyvendinant kitas priemones, siekiant nustatyti
Bendrovėje korupcijos toleravimą ir netoleravimą;
10.3. korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas, siekiant įvertinti veiklos
sritis veikiančius išorinius, vidinius ar individualius rizikos veiksnius
(sąlygas, įvykius ar aplinkybes), galinčius sudaryti prielaidas atsirasti
korupcijai, taip pat nustatyti veiklos sritis, kurios turi daugiausia
korupcijos rizikos veiksnių, parengti bei įgyvendinti prevencijos priemones šių
sričių veiklos vertinimo metu nustatytiems korupcijos rizikos veiksniams
valdyti ar pašalinti. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas atliekamas
iki kiekvienų metų 3 ketvirčio pabaigos. Atsižvelgiant į bendrą veiklos sričių
skaičių ir turimus žmogiškuosius išteklius, korupcijos pasireiškimo tikimybės
nustatymą tose veiklos srityse, kurios atitinka bent vieną ar kelis Korupcijos
prevencijos įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje nustatytus kriterijus,
rekomenduojama atlikti ne rečiau kaip vieną kartą per penkerius metus.
10.4. informacijos apie asmenis gavimas Korupcijos prevencijos įstatymo 9
straipsnio tvarka, jei tokia informacija apie asmenį, užimantį ar siekiantį
užimti atitinkamas pareigas Bendrovėje, pagal teisės aktus yra reikalinga,
siekiant įvertinti asmenų patikimumą ir mažinti korupcijos pasireiškimo
tikimybę. Informacijos apie asmenį gavimu ir jos įvertinimu siekiant įsitikinti,
kad Bendrovėje dirbtų tik atitinkantys nustatytus reikalavimus (apribojimus),
patikimi, nepriekaištingos reputacijos asmenys;
10.5. darbuotojų antikorupcinis švietimas, organizuojant darbuotojams mokymus
korupcijos prevencijos klausimais. Mokymai darbo etikos ir korupcijos
prevencijos klausimais yra privaloma Bendrovės darbuotojų mokymo ir
kvalifikacijos tobulinimo dalis ir yra įtraukiami į einamųjų metų darbuotojų
mokymų planą. Darbuotojų mokymus, susijusius su Aprašo nuostatų įgyvendinimu,
organizuoja Bendrovės vadovo įsakymu paskirti asmenys;
10.6. etikos standartų darbuotojams nustatymas. Bendrovės darbuotojai, vykdydami
pareigas, privalo gerbti Bendrovės vertybes ir vadovautis Bendrovės darbuotojų elgesio
kodeksu. Jei darbuotojas nesilaiko Bendrovės nustatytų etikos standartų, bet
kuris asmuo turi teisę pateikti skundą Bendrovės, kurioje dirba šis
darbuotojas, vadovui. Skundas, inicijuotas prieš Bendrovės vadovą, pateikiamas
svarstyti asmeniui, priėmusiam vadovą į pareigas, kuris turi nuspręsti, ar
reikia pradėti tarnybinį patikrinimą;
10.7. viešų ir privačių interesų, turto ir pajamų deklaravimas, vadovaujantis
Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio ir Gyventojų turto deklaravimo
įstatymų nustatyta tvarka, jeigu pagal teisės aktus Bendrovės darbuotojai tai
privalo atlikti;
10.8. pranešėjų apsaugos užtikrinimas. Bendrovės darbuotojams ir kitiems asmenims
suteikiama galimybė pateikti tiek anoniminį, tiek neanoniminį pranešimą apie
Bendrovėje pastebėtus galimus korupcijos atvejus;
10.9. visuomenės informavimas ir nustatytų korupcijos atvejų viešinimas.
Informacija apie Bendrovės veiklą kovojant su korupcija skelbiama Bendrovės
interneto svetainėje ir, esant poreikiui, kitose visuomenės informavimo
priemonėse bei kitais būdais. Su korupcija susiję atvejai viešinami ne vėliau
kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 12 punkte numatytų atitinkamų sprendimų
įsigaliojimo, įsiteisėjimo ar anksčiau, jeigu tai nepakenks ikiteisminio
tyrimo, administracinės teisenos, tarnybinio ar drausminio nusižengimo tyrimo
eigai ir gautas prokuroro arba atitinkamos institucijos leidimas.
11.
Korupcinio pobūdžio
nusikalstamos veikos yra kyšininkavimas, tarpininko kyšininkavimas, papirkimas,
kitos nusikalstamos veikos, jei jos padarytos teikiant viešąsias paslaugas,
siekiant sau ar kitiems asmenims naudos – piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi
ar įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų
suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar išvaistymas, tarnybos
paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, tyčinis neteisingų
dokumentų apie pajamas ar turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar
turto legalizavimas, kitos nusikalstamos veikos, kai tokių veikų padarymu
siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo ar nuslėpti ir užmaskuoti
kyšininkavimą ar papirkimą.
12.
Su korupcija
susijusiais atvejais laikomi šie atvejai:
12.1. Įsigalioja nutarimas administracinio nusižengimo byloje dėl Bendrovės
valstybės tarnautojo ar darbuotojo veikos, turinčios korupcinio pobūdžio teisės
pažeidimo požymių;
12.2. Įsigalioja sprendimas dėl tarnybinės ar drausminės nuobaudos skyrimo už
tarnybinį ar darbo drausmės nusižengimą, turintį korupcinio pobūdžio teisės
pažeidimo požymių, arba baigiamas tarnybinio ar darbo drausmės nusižengimo
tyrimas ir nustatoma, kad asmuo šį nusižengimą padarė, tačiau nusprendžiama
tarnybinės ar drausminės nuobaudos neskirti, o asmuo per teisės aktuose
nustatytą terminą sprendimo neapskundžia;
12.3. Įsigalioja Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas, kuriame
nustatoma, kad asmuo padarė Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų
derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, išskyrus šio įstatymo II skirsnį, ar
kito tarnybinės etikos ir elgesio normas reglamentuojančio teisės akto nuostatų
pažeidimą, turintį korupcinio pobūdžio teisės pažeidimo požymių;
12.4. Įsiteisėja sprendimas, kuriuo baigiamas baudžiamasis procesas dėl asmens
korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos ir kuriame konstatuojama, kad tokia
veika buvo padaryta.
IV SKYRIUS
KOPRUPCIJOS
PREVENCIJOS POLITIKOS VYKDYMO BŪDAI
13.
Bendrovė netoleruoja
korupcijos jokiomis įmanomomis jos pasireiškimo formomis, todėl siekdama
užkirsti kelią korupcijos apraiškoms Bendrovėje imasi šių prevencinių
priemonių:
13.1. Teisės aktų nuostatų bei
elgesio normų laikymasis. Vykdydama veiklą Bendrovė privalo laikytis
Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų, įskaitant korupcijos
prevencijos, reikalavimų. Tai atvejais, kai šis Aprašas bei Lietuvos
Respublikos įstatymai ar kiti teisės aktai nenumato atitinkamo elgesio normų
reguliavimo, tai Bendrovė privalo elgtis taip, kad jos elgesys atitiktų
visuomenėje vyraujančius skaidrumo, protingumo, sąžiningumo ir patikimumo
principus.
13.2. Prekybos poveikiu ir
kyšininkavimo draudimas. Bendrovė draudžia bet kokias galimas prekybos
poveikiu formas. Darbuotojai negali tiek tiesiogiai, tiek netiesiogiai siūlyti
kyšių, taip pat neturi teisės tokių kyšių priimti patys ar jų prašyti. Gavus
prašymą duoti kyšį ar pasiūlymą jį priimti, taip pat kitais būdais nustačius,
kad tokių veiksmų buvo siekiama, Bendrovė privalo informuoti atitinkamas
teisėsaugos institucijas dėl galimai įvykdyto pažeidimo.
13.3. Pirkimai. Bendrovė privalo
užtikrinti, kad visi pirkimai būtų vykdomi skaidriai, laikantis proporcingumo,
nešališkumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir kitų, šio Aprašo ir pirkimus
reglamentuojančių įstatymų nustatytų principų bei reikalavimų. Privaloma
užtikrinti, kad prekių, paslaugų ar darbų pirkimui Bendrovės lėšos būtų
naudojamos racionaliai. Kai trečiųjų asmenų elgesiu, Bendrovės ar jos atstovų
elgesiu yra nustatomi šio Aprašo pažeidimai, Bendrovė privalo imtis
neatidėliotinų veiksmų ir priemonių susiklosčiusiai situacijai spręsti.
13.4. Paramos teikimas. Vadovaujantis šiuo Aprašu, parama
gali būti teikiama tik Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu bei
kitais Bendrovei taikomais teisės aktais ir tik laikantis skaidrumo ir aiškumo
principų.
13.5. Informacijos skleidimas ir apskaita.
Bendrovė privalo užtikrinti, kad jos veikla ir tikslai būtų skaidrūs, o
pagrindiniai Bendrovės dokumentai būtų viešai prieinami tretiesiems asmenims, kiek
to nedraudžia teisės aktai, tokiu būdu užtikrinant visapusišką informacijos apie
Bendrovę skleidimą.
13.6. Interesų konfliktas. Bendrovės darbuotojai privalo
vengti bet kokio interesų konflikto, kuris gali turėti neigiamos įtakos
objektyviam ir bešališkam jų pareigų bei funkcijų vykdymui. Bendrovės
finansiniai ir materialiniai ištekliai bei vidinė, konfidenciali informacija
yra naudojama išskirtinai tik darbuotojų pareigoms atlikti, išskyrus atvejus,
kai kitoks šių priemonių naudojimas yra raštiškai reglamentuotas pačios
Bendrovės.
13.7. Pranešimai ir pranešančiųjų
asmenų apsauga. Šis aprašas yra itin svarbi Bendrovės bei jos darbuotojų
kultūros ir elgesio dalis, todėl esant įtarimų, jog buvo padarytas Aprašo
pažeidimas, darbuotojai ar kiti suinteresuoti asmenys privalo pranešti apie tai
Bendrovės darbuotojams, atsakingiems už korupcijos prevencijos kontrolę.
Bendrovė garantuoja asmenų, pranešusių apie pažeidimus tapatybės neatskleidimą
ir imasi visų įmanomų priemonių, kad tokie asmenys būtų apsaugoti nuo bet kokių
galimų neigiamų pasekmių.
V SKYRIUS
DOVANŲ PRIĖMIMO IR
TEIKIMO TVARKA
14.
Dovana suprantama
kaip neatlyginamai perduodamas turtas ar turtinė teisė, įskaitant tiek
materialius daiktus, tiek kitokio pobūdžio naudas, kurias galima įvertinti
pinigais, pavyzdžiui, paslaugas, nuolaidas, kvietimus ir kita.
15.
Bendrovės
darbuotojai, atlikdami darbo funkcijas ir vykdydami savo pareigas, privalo
netoleruoti jokių dovanų, kurių perdavimas gali sukelti interesų konfliktą ar
būti traktuojamos kaip viršijančios įprastą komercinę praktiką ir leidžiančios
daryti prielaidą, kad taip siekiama gauti Bendrovės darbuotojų palankumą ar
daryti įtaką darbuotojų priimamiems sprendimams.
16.
Bendrovėje
netoleruojamos bet kokios formos Bendrovės darbuotojų priimamos ar siūlomos dovanos,
kurios gali būti traktuojamos kaip viršijančios įprastą komercinę praktiką ir
leidžiančios daryti prielaidą, kad tokiu būdu siekiama įgyti Bendrovės
darbuotojų palankumą, daryti įtaką darbuotojų priimamiems sprendimams.
17.
Bendrovės darbuotojai
gali priimti ir/ar teikti oficialias verslo dovanas, pavyzdžiui, suvenyrus,
reprezentacijai skirtas dovanas, taip pat dovanas pagal tarptautinį verslo
protokolą ar tradicijas bei rodyti ir/ar priimti siūlomą verslo svetingumą,
pavyzdžiui, dalyvauti verslo pietuose, oficialiose vakarienėse, parodose,
konferencijose ir kita, jei tokios dovanos ar svetingumas yra tinkami verslo
santykių palaikymo požiūriu, turi aiškiai išreikštą verslo santykių palaikymo
tikslą, yra skirti Bendrovės teikiamų paslaugų, žinomumo populiarinimui,
įvaizdžio stiprinimui ir organizuojami ne tik Bendrovės, bet ir kitų subjektų
darbuotojams.
18.
Pinigai negali būti
dovanojami arba priimami kaip dovana, nepaisant jų sumos dydžio.
19.
Jei Bendrovės
darbuotojai dalyvauja verslo, kitų dalykinių partnerių, klientų ar kitų
subjektų organizuojamuose renginiuose, jų komandiruotės įforminamos ir išlaidos
apmokamos, laikantis Bendrovėje patvirtintų vidinių norminių teisės aktų ir
kitų teisės aktų, reglamentuojančių siuntimo į komandiruotes, jų įforminimo,
komandiruočių išlaidų apmokėjimo ir komandiruočių sąnaudų apskaitos tvarką,
reikalavimų.
20.
Priimdami verslo
dovanas ar kitas jiems siūlomas naudas, Bendrovės darbuotojai vadovaujasi
protingumo principu ir įvertina, ar tokiomis dovanomis ir/ar naudomis nėra
siekiama padaryti neteisėtą poveikį, ar nėra peržengiama įprasta sąžiningo
verslo santykiams būdinga praktika.
VI SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
21. Šio Aprašo nuostatų pažeidimas yra laikomas darbo pareigų pažeidimu ir už
Aprašo nuostatų pažeidimą yra taikoma Bendrovės priimtose darbo taisyklėse bei
Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta atsakomybė.
22. Gavus informaciją ar nustačius galimus nusikalstamos veikos požymius dėl
šio Aprašo pažeidimo apie tai pranešama kompetentingoms institucijoms ir už
šias veikas taikoma Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatyta atsakomybė.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23.
Visi Bendrovės
darbuotojai privalo būti pasirašytinai supažindinti su šiuo Aprašu ir yra
asmeniškai atsakingi už Aprašo nuostatų laikymąsi.
24.
Šis Aprašas yra
viešas dokumentas, skelbiamas Bendrovės internetiniame puslapyje. Kiekvienas
Bendrovės darbuotojas turi teisę teikti siūlymus, susijusius su šio Aprašo
vykdomos korupcijos prevencijos politikos tobulinimu.
_________________